Aktualności

NA PRADZE JEST JAZZ, DO BÓLU

JF

Maciej Grzywacz, Yasushi Nakamura i Clarence Penn oraz Joanna Duda z premierowym projektem zespołu AuAuA „Muzyka do bólu” wystąpią w czwartek 11 listopada w Składzie Butelek na warszawskiej Pradze. Początek koncertu o g. 20.00.

Maciej Grzywacz, Yasushi  Nakamura oraz Clarence Penn zaprezentują podczas trasy koncertowej program, złożony z kompozycji napisanych specjalnie dla tego zespołu.
Zwieńczeniem trasy będzie nagranie płyty.

MACIEK GRZYWACZ – gitarzysta, kompozytor i aranżer. Ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Wyższa Szkołę Muzyczną w Monachium. Ma na swoim koncie trzy autorskie płyty. Ostatnia z nich to „Fourth Dimension” z udziałem Macieja Obary, Michała Barańskiego i Łukasza Żyty. Wcześniejsze albumy to „Things Never Done”, w nagraniu którego wziął udział wybitny trębacz z Nowego Jorku Avishai Cohen oraz „Forces Within” z udziałem kanadyjskiego perkusisty Tylera Hornby’ego. Maciek Grzywacz był dwukrotnie nominowany do Fryderyka. www.maciekgrzywacz.art.pl

YASHUSHINA KAMURA – kontrabasista i kompozytor, urodził się w Tokio, a dorastał w Seattle (USA). Ukończył słynną jazzową uczelnie w Berklee w Bostonie, a jego nauczycielami byli Whit Browne, Hal Crook, Ron Mahdi, John Lockwood i Phil Wilson. Następnie kontynuował studia pod kierunkiem Bena Wolfe’a w Juilliard School w Nowym Jorku. Ma na swoim koncie występy na North Sea Jazz Festival, w Carnegie Hall, i na Monterey Jazz Festival. Współpraca: Carl Allen, Darren Barrett, David Berger, Victor Goines, Wycliff Gordon, Benny Golson, Barbara Lea, Jon Hendricks, Eddie Henderson, Hank Jones, John Pizzarelli, Wynton Marsalis, Myron Walden, Loren Schoenberg, Frank Wess, Richard Wyands, Jackie Williams and Phil Wilson. Obecnie mieszka w Nowym Jorku, gdzie występuje w takich miejscach, jak Blue Note, Birdland, Town Hall, Jazz at Lincoln Center.
 www.yasushinakamura.com

CLARENCE PENN zaliczany jest do grona najwybitniejszych światowych perkusistów. Dzięki swej wszechstronności i umiejętnościom porusza się swobodnie w wielu stylach muzycznych. Swoją karierę rozpoczynał jako piętnastolatek, a w jej trakcie koncertował i nagrywał płyty z prawdziwymi gwiazdami na muzycznym firmamencie: Dave Douglas, Betty Carter, Ellis Marsalis, Wynton Marsalis, Jacky Terrasson, Roberta Flack, Dizzy Gillespie, Dianne Reeves, Michael Brecker, Randy Brecker, Freddie Hubbard, Kenny Barron, Steps Ahead, Mike Stern, Adam Rogers, David Sanchez, Makoto Ozone, Maria Schneider, Joshua Redman. Clarence Penn ma na swoim koncie trzy solowe płyty i wiele albumów z największymi nazwiskami świata jazzowego.
www.clarencepenn.com

JOANNA DUDA & AuAuAu
Właśnie ukazała się płyta zespołu AuAuA „Muzyka do bólu”. Jest to debiutancki krążek  tego niezwykle obiecującego zespołu, który na koncertach powala fantastyczną energią godną całej armii Kasparovów. Na płycie znajdzie się autorski materiał zarejestrowany na koncertach i w studiu, a także remiks jednego z utworów. AuAuA to trio w składzie: Joanna Duda - fortepian elektryczny, syntezator; Michał Bryndal - bębny, pad elektroniczny; Maciek Szczyciński - gitara basowa.

Album składa się z utworów zarejestrowanych podczas tegorocznych koncertów grupy oraz nagrań studyjnych. Materiał koncertowy został poddany delikatnej produkcji, co w połączeniu z energią koncertową dało nową jakość muzyczną.  Artyści wydali płytę własnym nakładem, przy współpracy z firmą JMJ. Tytuł płyty odzwierciedla brak litości w stosunku do słuchacza i ciekawie koresponduje z nazwą zespołu.

Joanna Duda – liderka zespołu; kompozytorsko i instrumentalnie udziela się także w Kwintecie Wojtka Mazolewskiego i eksportowym projekcie „Chopin na 5 fortepianów”. Jedna z najciekawszych osobowości młodego pokolenia na europejskiej scenie muzycznej. Otrzymała w tym roku Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska. Od ponad trzech lat udziela się na scenie muzyki jazzowej i improwizowanej w Polsce i za granicą, zaskakując różnorodnością i konceptem swoich projektów (pozostałe to m.in. „ö” , piano solo).

Michał Bryndal – laureat wielu nagród na polskich konkursach jazzowych; jest jednym z najnowocześniej grających bębniarzy w Europie. Występuje w składach takich muzyków, jak Adam Bałdych, Wojtek Mazolewski, Maria Peszek, O.S.T.R., Mietek Szcześniak, Grażyna Łobaszewska, Lora Szafran, Vienio i Pele, Jerzy Mazzoll, Wojciech Niedziela, Anna Serafińska, oraz zespołami: Damage Control, Sofa, Stryjo, Gribojedow.

Maciej Szczyciński – czarodziej basu; wyciąga króliki z futerału. Występuje z Zbigniewem Namysłowskim, Marcinem Olakiem, Adamem Bałdychem, Michałem Urbaniakiem, Andrzejem Jagodzińskim, Urszulą Dudziak. Brakujący element AuAuowej układanki, który odnalazł się w grudniu 2009 roku i pozostał w niej na stałe.

Koncepcja AuAuA opiera się na kontrastach, dziwnych zestawieniach, ulubionych piosenkach, niecodziennych pomysłach; jest to eklektyczny twór odzwierciedlający zastaną rzeczywistość i komentujący ją z poczuciem humoru. Żadna solówka nie jest tylko solówką i każde podobieństwo jest zamierzone.

Track lista: Jeszcze raz, Dodekafonia dla najmłodszych, Fitness Szmaty, Justin vs Michael, Paralityk, Teleturniej, Outro – Muzyka do bólu, Paralityk remix by Łukasz Borowiecki
www.myspace.com/auauasite

 

PAWEŁ KACZMARCZYK W HOŁDZIE SŁAWKOWI KULPOWICZOWI

JF

11 kwietnia w krakowskim klubie Harris Piano Jazz Bar Paweł Kaczmarczyk zaprezentuje kolejną odsłonę swojego cyklu Directions in Music, dedykowaną tym razem Sławomirowi Kulpowiczowi.

Koncert towarzyszący festiwalowi „Starzy i Młodzi czyli Jazz w Krakowie”.

Miłośników cyklu Directions in Music czeka wielka niespodzianka – na scenie Harris Piano Jazz Bar w Krakowie pojawią się członkowie oryginalnego składu The Quartet: Paweł Jarzębski i Janusz Maria Stefański, by wraz z Pawłem Kaczmarczykiem i Markiem Pospieszalskim wykonać kompozycje lidera tego legendarnego zespołu – Sławomira Kulpowicza, jednego z najwybitniejszych polskich pianistów i kompozytorów muzyki improwizowanej.

Paweł Jarzębski – kontrabas
Janusz M. Stefański - perkusja
Paweł Kaczmarczyk - fortepian
Marek Pospieszalski - saksofon tenorowy i sopranowy

SŁAWOMIR KULPOWICZ był absolwentem klasy fortepianu Średniej Szkoły Muzycznej w Warszawie. Naukę kontynuował na wydziale jazzu i muzyki rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. W Katowicach związał się z grupą Silesian Set. Po powrocie do Warszawy był członkiem Kwartetu Zbigniewa Namysłowskiego. Z zespołem tym nagrywał i koncertował w kraju i za granicą (1976-77). Przez kolejne lata (1977-81) grał także w zespole The Quartet z Tomaszem Szukalskim, Pawłem Jarzębskim i Januszem Stefańskim, gruntując swą pozycję perfekcyjnego pianisty. Pozostający pod wpływem pianistyki McCoy Tynera oraz sonorystyki Johna Coltrane’a pianista był chętnie zapraszany do udziału w sesjach przez innych muzyków.

W 1981 roku zdecydował się na samodzielną działalność artystyczną. Założył zespół In Formation, w mutacjach duetu, tria (Czesław Bartkowski - perkusja, Witold Szczurek - kontrabas), kwartetu (Bartkowski, Szczurek, Tomasz Stańko - trąbka) i sekstetu (Bartkowski, Szczurek, Stańko, Andrzej Olejniczak - saksofon tenorowy, Dominik Wit - tuba). Grał także solowe koncerty. Okazjonalnie tworzył też grupy Private Music, New Formation. W swoich późniejszych realizacjach skłaniał się często ku muzyce Wschodu, współpracując m. in. z Hindusem Shujaatem Khanem i Turkiem Burhanem Ocalem. Szukając inspiracji zapraszał też na koncerty i nagrania twórców nie zawsze związanych z jazzem, m. in. aktorkę Barbarę Dziekan, wokalistów Marka Bałatę, Czesława Niemena i Mieczysława Szcześniaka. Obok utworów czysto jazzowych, komponował utwory instrumentalne, które łączyły elementy muzyki orientalnej z improwizacją jazzową. Starał się nadać tym projektom kontekst para-jazzowy, często teatralny. Z tej przyczyny coraz częściej sięgał po muzyczne tworzywo, które pozwalało mu komponować ilustracje do spektakli baletowych i teatralnych.

JANUSZ M. STEFAŃSKI
Zaliczany do ścisłej czołówki perkusistów jazzowych w Europie. W ciągu przeszło 40-to letniej pracy jako perkusista, kompozytor i band-leader, zdobył sobie międzynarodowe uznanie w gronie muzyków i krytyków.

Zadebiutował w roku 1966 na festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu z zespołem Zbigniewa Seiferta. Następnie współpracował z czołowymi polskimi grupami, jak m.in. Tomasz Stańko Quintet, Studio Jazzowe Polskiego Radia pod dyr. Jana Ptaszyna Wróblewskiego, Kwartet Zbigniewa Namysłowskiego, The Quartet (T. Szukalski, S. Kulpowicz, P. Jarzębski), z którym to koncertował w 1980 roku w słynnym klubie Village Vanguard w Nowym Yorku. Od 1973 roku współpracował również z kilkoma grupami w Niemczech i Austrii: Hans Koller Free Sound, Radio Jazz Group Stuttgart ,Zbigniew Seifert Variouspheres. W 1981 roku podpisał 3-letni kontrakt z Vienna Art Orchestra, z którą w ramach europejskiego tournee wystąpił na Jazz Jamboree 81 i Zaduszkach Jazzowych w Krakowie.

Ogłoszenie stanu wojennego w Polsce, zaskoczyło Janusza Stefańskiego we Frankfurcie nad Menem. Od tego czasu mieszka wraz z żoną – artystką-malarką oraz dwiema córkami w Niemczech. Do Polski przyjechał dopiero po 12-tu latach czyli w 1993 r., na koncerty jubileuszowe Zbyszka Namysłowskiego. W ciągu ostatnich 30-tu lat pobytu w Niemczech, grał w zespołach: Polski Jazz Ensemble (L. Żądło, V. Sendecki, B. Suchanek), Wolfgang Lackerschmid Mallet Connection, Heinz Sauer Quartet, Manfred Bründel Basslap, Emil Mangelsdorf f Quartet. Janusz Stefański brał udział w nagraniach archiwalnych w Big-Bandzie Radia NDR. Współpracował również z takimi muzykami jak: Wolfgang Dauner, Georg Grunz, Karl Berger, Michael Herr, Joachim Kühn, Ken Werner, Joachim Kaufmann, Jan Jarczyk, Jasper van’t Hof, Bob Degen, Joerg Reiter, Joachim Kaufmann, Carla Bley, Dave Friedman, Frank Tusa, Rick Rosie, Vitold Rek, Steve Swallow, Miroslav Vitous, Albert Mangelsdorff, Woody Shaw, Kenny Wheller, Ack van Rooyen, Jack Walwarth, Harry Beckett, Matthias Schubert, Adam Pieronczyk, Christof Lauer, John Tchicai, Dave Liebman, Carlos Ward, Charlie Mariano, Paul Heller i wieloma innymi.

PAWEŁ JARZĘBSKI
Mistrz kontrabasu. Pedagog. Pierwszym znaczącym występem artysty był koncert w warszawskiej filharmonii z Wandą Warską, Włodzimierzem Nahornym i Andrzejem Dąbrowskim. W 1970 r został członkiem Michał Urbaniak Group. Z zespołem wystąpił na prestiżowych Montreal Jazz Festiwal (1971 r.) oraz na Newport Jazz Festiwal (1974). Był członkiem zespołu Zbigniewa Namysłowskiego. Współpracował ze Radiowym Studiem Jazzowym, zespołami Novi Singers, Włodzimierza Nahornego. W 1978 r został członkiem legendarnego The Quartet. Od 1983 roku rozpoczął karierę na chicagowskiej scenie jazzowej. Występował z tej miary artystami jak: T. Ponce, S. Holman, R. Jones, Ira Sulivan. Obecnie mieszka w Szwajcarii, gdzie wykłada muzykę.

PAWEŁ KACZMARCZYK
Jeden z najwybitniejszych pianistów młodego pokolenia, kompozytor, solista i sideman. Nazywany objawieniem polskiego i europejskiego rynku jazzowego; ceniony przede wszystkim za wirtuozerię, kreatywność i niezwykle dojrzałą technikę. Jeszcze jako licealista zaczął wraz ze swym zespołem brać udział w festiwalach jazzowych, zdobywając pierwsze wyróżnienia i nagrody. W roku 2000 rozpoczął nieformalną edukację pod egidą legendarnego jazzmana Janusza Muniaka, w którego zespole gra gościnnie po dziś dzień. Wielokrotnie wybierany „Nową Nadzieją” polskiego jazzu przez czytelników JAZZ FORUM. Zarówno jego pierwsza płyta „Live”. (Kaczmarczyk/Barański/Dobrowolski Trio), jak i kolejna „Audiofeeling” zebrały deszcz pozytywnych recenzji, ale dopiero album „Complexity In Simplicity” wydany w 2009 roku dla prestiżowej wytwórni ACT Music otworzył pianiście drzwi do międzynarodowej kariery. Paweł Kaczmarczyk został tym samym trzecim polskim muzykiem (po Tomaszu Stańce i Marcinie Wasilewskim - ECM) nagrywającym dla tak prestiżowej wytwórni w roli lidera własnego zespołu. Płyta została „Albumem Roku” według czytelników JAZZ FORUM, a Paweł Kaczmarczyk „Pianistą Roku”. Obecnie artysta intensywnie koncertuje ze swoim zespołem Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, a także udziela się gościnnie w innych zespołach i projektach.

MAREK POSPIESZALSKI
Wychowując się w muzykującej rodzinie miał okazje poznać inne spojrzenie na muzykę od tego, jakie prezentują szkoły, przy okazji już jako dziecko biorąc udział w nagraniach i koncertach. Zafascynowany jest awangardą jazzową i nowymi brzmieniami, co pozwala mu otwierać się na wszelkie gatunki muzyki. Współpracuje bądź współpracował z takimi formacjami jak Mateo Pospieszalski Project, Wojtek Mazolewski Quintet, Fisz /Emade, Peja, Habakuk, 2TM2,3, Armia, Zakopower.

Paweł Kaczmarczyk
DIRECTIONS IN MUSIC: Sławomir Kulpowicz
Jarzębski/Stefański/Kaczmarczyk/Pospieszalski

11 kwietnia 2012, godz. 21.00
Harris Piano Jazz Bar
Rynek Główny 28
Kraków

http://www.harris.krakow.pl/
tel. 12 421-57-41

Rezerwacje:
e-mail: rezerwujestolik@gmail.com

Cena biletów: 20 zł w przedsprzedaży/ 30 zł w dniu koncertu do nabycia w Harris Piano Jazz Bar oraz w punktach InfoKraków (ul. św. Jana 2 i Pawilon Wyspiańskiego).

 

V LETNIA AKADEMIA JAZZU

Wytwórnia

Od 5 lipca do 9 sierpnia odbywać się będzie w Łodzi V Letnia Akademia Jazzu. Znany już jest pełen harmonogram tegorocznej edycji wakacyjnego projektu Wytwórni przy ul. Łąkowej 29, w ramach którego od pięciu lat organizowane są wykłady, warsztaty, spotkania i koncerty gwiazd polskiego i światowego jazzu.

W tegorocznej edycji wystąpią m.in.: Jarek Śmietana z zespołem, Laboratorium z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej pod dyrekcją A. Klocka, Krzysztof Popek Quintet, Maciej Obara Quartet, Jan Ptaszyn Wróblewski, Władysław „Adzik” Sendecki, NDR Big Band, String Connection.

Bilety są już w sprzedaży.

Tegoroczną edycję rozpocznie 5 lipca uroczysta gala zatytułowana „60-lecie nowoczesnego polskiego jazzu”, która odbędzie się w 60. rocznicę pierwszego koncertu zespołu Melomani z Krzysztofem Komedą. Tego wieczora swoją premierę będzie miała książka „To był jazz” autorstwa Andrzeja „Idona” Wojciechowskiego, odbędzie się także koncert zespołu Jarka Śmietany oraz najwybitniejszych polskich jazzmanów, wśród których znajdą się m.in. Hanna Banaszak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Henryk Miśkiewicz, Krzesimir Dębski, Wojciech Karolak i inni.

Od 5 lipca przez siedem tygodni w każdy letni czwartek (i dodatkowo jeden piątek) tego roku przez cały dzień odbywać się będą w klubie przy ul. Łąkowej wykłady i warsztaty znanych osobowości świata jazzu, projekcje filmów o tematyce jazzowej oraz koncerty. W tegorocznej edycji wykłady i warsztaty poprowadzą: Janusz Grzywacz, Marek Raduli, Krzysztof Popek, Maciej Obara, NDR Big Band oraz Krzesimir Dębski.

Ponadto w każdy czwartek akademii emitowane będą filmy z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem”, a przez cały okres wakacyjny w Wytwórni będzie można oglądać wystawę „Polski Jazz 1958” w fotografiach Andrzeja Wasylewskiego – studenta łódzkiej Szkoły Filmowej”, której wernisaż odbędzie się przed Galą w dniu 5 lipca 2012r. o godz. 18:00.

V Letnia Akademia Jazzu – Harmonogram
 
05.07.2012
godz.18.00 Wernisaż Andrzeja Wasylewskiego z udziałem autora (wstęp wolny)

godz.19.00  Gala „60 lat polskiego nowoczesnego jazzu”  (wstęp biletowany)

Cz. I „To był jazz” – premiera książki Andrzeja „Idona” Wojciechowskiego.
Dyskusja najważniejszych twórców polskiej kultury na temat narodzin nowoczesnego jazzu w Polsce. Udział wezmą Janusz Majewski, Feliks Falk, Witold Sobociński, Andrzej Bednarek, Jerzy Woźniak i inni.

Cz. II Koncert Jarka Śmietany „Story of Polish jazz” w wykonaniu czołowych muzyków jazzowych.

W koncercie udział wezmą: Hanna Banaszak - wokal, Jarek Śmietana - gitary, Maciej Sikała - saksofon, Jan Ptaszyn Wróblewski - saksofon, Zbigniew Namysłowski - saksofon, Henryk Miśkiewicz - saksofon, Grzegorz Nagórski - puzon, Robert Majewski - trąbka, Krzesimir Dębski - skrzypce, Janusz Kozłowski - kontrabas, Wojciech Karolak - ograny Hammonda, Paweł Tomaszewski - fortepian, Marcin Lamch - gitara basowa, Adam Czerwiński - bębny, raperzy: Bzyk i Guzik oraz skrecz Gipsy Man. Prowadzenie Gali: Krzesimir Dębski i Jarek Śmietana.

Gość honorowy: Jerzy „Duduś” Matuszkiewicz (jego obecność uzależniona jest od stanu zdrowia).

12.07.2012
Godz.11.00 – 12.00   wykład: Janusz Grzywacz „Współczesna muzyka fusion” (wstęp wolny)
Godz. 12.30 – 15.00 warsztaty: Marek Raduli „Wykorzystanie technik gitarowych we współczesnym jazzie”  (wstęp wolny)
Godz. 18.30 projekcja: „Trębacze cz.1” z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem” reż. Andrzej Wasylewski (wstęp wolny)
Godz. 20.00 koncert: Laboratorium z udziałem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Adama Klocka (wstęp biletowany)

19.07.2012
Godz. 11.00 -12.00 wykład: Krzysztof Popek „Flet – instrument jazzowy czy wyłącznie klasyczny?”
(wstęp wolny)
Godz. 12.30 - 15.00   warsztaty: Muzycy zespołu Krzysztofa Popka „Improwizacja w jazzowym combo” (/wstęp wolny)
Godz. 18.30 projekcja: „Trębacze cz.2”  z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem” reż. Andrzej Wasylewski (wstęp wolny)

Godz. 20.00 koncert: Krzysztof Popek Quintet (wstęp biletowany)

26.07.2012
Godz. 11.00 – 12.00 wykład: Maciej Obara „Wzajemne oddziaływanie estetyki jazzu skandynawskiego i polskiego”
(wstęp wolny)

Godz.12.30 – 15.00 warsztaty: Maciej Obara „Wzajemne oddziaływanie estetyki jazzu skandynawskiego i polskiego” (wstęp wolny)
Godz.18.30 projekcja: „Saksofonisci cz.1” z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem” reż. Andrzej Wasylewski (wstęp wolny)
Godz.20.00 koncert: Maciej Obara Quartet (wstęp biletowany)

02.08.2012
Godz.11.00 – 15.00 warsztaty: Muzycy NDR Big Band „Big Band jako konglomerat indywidualności jazzowych cz. 1” (wstęp wolny)
Godz. 18.30 projekcja: „Saksofoniści cz.2” z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem” reż. Andrzej Wasylewski (wstęp wolny)
Godz.20.00 koncert: Jan Ptaszyn Wróblewski oraz NDR Big Band „Polish Jam Session” (wstęp biletowany)

03.08.2012
Godz.11.00 – 15.00 warsztaty: Muzycy NDR Big Band „Big Band jako konglomerat indywidualności jazzowych cz. 2” (wstęp wolny)
godz.18.30 projekcja: „Pianiści cz.1” z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem” reż. Andrzej Wasylewski (wstęp wolny)

Godz.20.00 koncert: Władysław „Adzik” Sendecki oraz NDR Big Band „My Polish heart” (wstęp biletowany)

09.08.2012
Godz. 11.00 – 15.00 warsztaty: Krzesimir Dębski „Nowoczesna aranżacja jazzowa w oparciu o instrumenty smyczkowe” (wstęp wolny)
Godz. 18.30 projekcja „Pianiści cz.2” z cyklu „Od raga do rocka z Joe Berendtem” reż. Andrzej Wasylewski (wstęp wolny)
Godz. 20.00 koncert: String Connection (wstęp biletowany)

Przez cały okres trwania Akademii:
Wystawa Andrzeja Wasylewskiego POLSKI JAZZ 1958 w fotografiach studenta łódzkiej Szkoły Filmowej

Szczegółowy harmonogram oraz wszelkie dodatkowe informacje są dostępne na: www.wytwornia.pl

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=793

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=794

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=795

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=796

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=797

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=798

http://www.toyastudios.pl/index.php?mid=4&ide=799


Na wykłady, warsztaty i projekcje obowiązuje wstęp wolny.

Bilety na koncerty w cenie 20 zł są do nabycia w Wytwórni oraz na www.ticketpro.pl. Posiadacze karty klubu Wytwórnia mogą zakupić karnet w cenie 100zł, który upoważnia do wstępu na wszystkie koncerty V Letniej Akademii Jazzu. Karnety będą wkrótce dostępne wyłącznie w Wytwórni.

Jednym z patronów medialnych jest JAZZ FORUM.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Hanna Zdanowska – Prezydent Miasta Łodzi.
Wydarzenie jest współfinansowane przez Urząd Miasta Łodzi.


 

RAWA BLUES FESTIVAL 2012 – RUSZA SPRZEDAŻ BILETÓW

Rawa Blues

Od 14 maja rusza sprzedaż biletów na tegoroczną, 32. edycję Rawa Blues Festival, która odbędzie się w sobotę, 6 października w Spodku w Katowicach.

Na liście artystów tegorocznej Rawy jest kilka wielkich nazwisk światowego bluesa. Przede wszystkim Robert Cray, ale również Roomful of Blues, Eric Sardinas, Davina and The Vagabonds, The Reverend Peyton’s Big Damn Band, Irek Dudek Big Band. W sumie 18 zespołów, 2 sceny, około 14 godzin muzyki.

Więcej informacji o artystach dostępnych jest w serwisie festiwalu.

Robert Cray będzie główną gwiazdą 32. edycji Festiwalu. Amerykański gitarzysta i wokalista, pięciokrotny laureat nagrody Grammy, jest obecnie jednym z najbardziej uznanych muzyków bluesowych na świecie, ma swoje miejsce w Blues Hall Of Fame, panteonie sław honorującym osoby, które wniosły znaczący wkład w rozwój bluesa na świecie. Na Rawie wystąpi wraz ze swoim zespołem – Robert Cray Band.

Roomful of Blues – ośmioosobowy bluesowo-swingujący big band z Rhode Island, którego początki sięgają lat 60. Pięciokrotnie nominowani do Grammy, dwukrotnie uhonorowani przez międzynarodową ankietę krytyków magazynu Down Beat w kategorii Najlepszy Zespół Bluesowy.

Eric Sardinas & Big Motor – amerykański gitarzysta blues-rockowy, który już raz porwał publiczność na Rawie w 2009. Uczucie musiało być wzajemne, ponieważ muzyk zrezygnował z koncertu w USA i rozpocznie wcześniej swoją europejską trasę koncertową właśnie w Katowicach.

Davina and The Vagabonds – zespół z Minneapolis z bardzo utalentowaną liderką, Daviną Sowers, wokalistką i pianistką. Zespół grający energetyczną i taneczną mieszankę bluesa, jazzu, roots i rocka.

The Reverend Peyton’s Big Damn Band – trzyosobowy zespół z Indiany grający country bluesa. Nagrali siedem albumów, zostali wybrani najlepszym zespołem podczas Warped Tour 2010.

Irek Dudek Big Band – kompozytor, wokalista i harmonijkarz, a przede wszystkim bluesman o wielu wcieleniach zagra na Rawie wraz ze swoim Big Bandem.

Ceny biletów w przedsprzedaży zaczynają się od 65 PLN, najdroższe bilety w loży kosztują 275 PLN. Organizatorzy przygotowali również ofertę pakietową z pokojem hotelowym.

Szczegółowy cennik i plan przedsprzedaży jest dostępny w serwisie festiwalu,
bilety są do nabycia w sieci Ticketpro.

 

 

Kurt Elling

7. ŚLĄSKI FESTIWAL JAZZOWY

Hipnoza

W dniach 16 - 20 maja br. odbywać się będzie w Katowicach siódmy Śląski Festiwal Jazzowy. Gwiazdą tegorocznej edycji będzie słynny amerykański wokalista Kurt Elling, wystąpią także m.in. Adam Makowicz, Andy Middleton, Henryk Miśkiewicz, Michael „Patches” Stewart, Leszek Kułakowski, Grzegorz Nagórski, Big Bandy AM w Katowicach i Krakowie...

Śląski Festiwal Jazzowy (Silesian Jazz Festival) to jedno z najważniejszych wydarzeń na muzycznej mapie Polski.  Począwszy od 6 edycji festiwalu (2011), jest on współorganizowany przez Centrum Kultury Katowice i Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Dyrektorem artystycznym jest prof. Akademii Muzycznej Jerzy Jarosik.

W trakcie ŚFJ w salach koncertowych Centrum Kultury Katowice i Akademii Muzycznej odbywają się koncerty z udziałem największych gwiazd jazzu. ŚFJ zatem staje się niepowtarzalną okazją do spotkania z wirtuozami muzyki, czerpiącymi inspiracje z tradycji i folkloru Festiwalowi towarzyszą warsztaty jazzowe dla wszystkich chętnych prowadzone w AM.

Program koncertów:
16.05 /21.00/ Jazz Club Hipnoza
Dariusz Dobroszczyk Trio
Wstęp wolny

18.05 /16.00/ ul. Mariacka
Henryk Miśkiewicz Full Drive 3 feat. Michael „Patches” Stewart
Koncert połączony z warsztatami (animacją muzyczną dla dzieci, młodzieży)
Wstęp wolny

18.05 /19.00/ sala koncertowa AM
Koncert - Andy Middleton, Big Band AM w Katowicach, Big Band AM w Krakowie oraz laureaci Jazz Juniors 2011
Bilety: 10 zł

18.05 / 22.00 / Jazz Club Hipnoza
Boris Urbanek + TUTU
Wstęp wolny

19.05/ 18.00 / Filharmonia Śląska/ Sala Widowiskowa Katowice Giszowiec
Adam Makowicz: Grać pierwszy fortepian
Bilety: 20 zł

19.05.2012 / 19.30 / Sala Koncertowa AM
AM Gdańsk - Leszek Kułakowski Ensemble Piccolo Code Numbers, AM Rotterdam, Holandia - Codarts Master Ensemble
Bilety: 10 zł

19.05.2012 / 22.00 / Jazz Club Hipnoza
Grzegorz Nagórski Quartet
Wstęp wolny

19.05.2012 / 22.15 / Galeria Centrum
Interplay Jazz Duo
Koncert w ramach Nocy Muzeów 2012
Wstęp wolny

20.05.2012 / 19.00 / sala koncertowa CKK
Kurt Elling & Quartet
Bilety: 80, 100, 120 zł

20.05.2012 / 21.30 / Jazz Club Hipnoza
Janek Pawlak Squad
Wstęp wolny

Program warsztatów:
16 maja, godz. 13.00–16.00 - warsztaty z kompozycji i aranżacji

17 maja, godz. 14.00–16.00 - master class saksofon
Andy Middleton
Akademia Muzyczna, ul Krasińskiego 27, sala numer 7
Wstęp wolny

17 maja, godz. 17.00, Chorzów, Teatr Rozrywki, mała scena
Benek Maseli
Elektronika w jazzie i muzyce rozrywkowej
Warsztaty dla dzieci i młodzieży (wibrafon, kat, kalimba)
Wstęp wolny

20 maja, godz. 13.00–15.00 – master class, sala koncertowa AM, ul Zacisze 3
Kurt Elling
wstęp: 10 zł

25.04/ 18.30 / Jazz & Blues Club Katofonia
Konkurs wiedzy o polskim jazzie

25.04/ 20.30 / Jazz & Blues Club Katofonia
Magda Piskorczyk – koncert
Bilety: 20 zł www.katofonia.pl

Inne wydarzenia:
17.05/ 18.00 / CKK, sala grudniowa (d. sala 211)
Śpiewak Jazzbandu (The Jazz Singer), 1927 – W Starym Kinie
Wstęp wolny

18.05/ 18.00 / akademia Muzyczna, ul. Zacisze 3
Co słychać w polskim jazzie? Debata z udziałem Krystiana Brodackiego i Stanisława Danielewicza
Wstęp wolny

19.05/11.00 / CKK, sala 211
Jazzowe Rodzinne Matinee: Janek Pawlak na wibrafonie
Prowadzenie: Zdzisław Smucerowicz
Wstęp wolny

Imprezy towarzyszące:
15.05 /19.00/ Koncert na ulicy Mariackiej
Laureaci Silesia Junior Stage 2012

15.05/ 20.30 / Koncert na ulicy Mariackiej
Poluzjanci – koncert

16.05/ 21.00 / Jazz & Blues Club Katofonia
Greene / Price / Wiśniewski
Bilety: 15 zł

17.05/ 21.00 / Klub Katofonia
Big Band Krak

18.05/ 21.00 / Jazz & Blues Club Katofonia
Bartek Przytuła Quartet
Bilety: 15 zł

Miejsca:
Centrum Kultury Katowice: sala koncertowa, Galeria Centrum, sala 211, pl. Sejmu Śląskiego 2
Akademia Muzyczna w Katowicach: sala koncertowa, Oranżeria, ul. Zacisze 3
Instytut Jazzu Akademii Muzycznej, ul. Krasickiego 27
Filharmonia Śląska: Sala Widowiskowa, ul. Pszczyńska 6, Katowice Giszowiec
Teatr Rozrywki w Chorzowie, ul. M. Konopnickiej 1
Jazz Club Hipnoza, pl. Sejmu Śląskiego 2
Jazz & Blues Club Katofonia, ul. Mariacka 18 a
Ulica Mariacka

 

III RCK PRO JAZZ – FESTIWAL I KONKURS!

Monika Dziedzic

W dn. 3 - 5 sierpnia odbywać się będzie w Kołobrzegu organizowany już po raz trzeci festiwal RCK PRO JAZZ. Integralną częścią imprezy jest Ogólnopolski Konkurs Muzyki Jazzowej.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 25.05.2012. Występy finalistów oceniać będzie jury, w którym zasiądą: Maciej Sikała, Piotr Baron, Andrzej Dąbrowski, Katarzyna Stroińska i Jakub Olejnik.

REGULAMIN

III OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU MUZYKI JAZZOWEJ
„RCK PRO JAZZ”

3 - 5.08.2012

1. Ogólnopolski Konkurs Muzyki Jazzowej  jest integralną częścią imprezy  RCK PRO JAZZ Festiwal.  Miejsce koncertów: scena plenerowa przy Regionalnym Centrum Kultury ul. Solna 1 w Kołobrzegu

2. Organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Jazzowej  jest Regionalne Centrum Kultury im. Z. Herberta w Kołobrzegu.

3. Celem konkursu jest:
- popieranie i promowanie twórczości zespołów  uprawiających różne odmiany jazzu
- konfrontowanie osiągnięć muzyków z różnych środowisk
- popularyzacja muzyki jazzowej
 
4. Konkurs jest podzielony na dwa etapy:
a) Etap I
Eliminacje na podstawie nadesłanych materiałów muzycznych przeprowadzone przez Komisję Kwalifikacyjną powołaną przez Organizatora.
Nagranie może mieć charakter DEMO i nie musi spełniać wymogów technicznych profesjonalnego nagrania studyjnego.
b) Etap II
Finał Konkursu w dniach 3 - 4 sierpnia 2012 oceniany przez profesjonalne Jury.

5. Zgłoszenia do konkursu organizatorzy przyjmują na podstawie dokładnie wypełnionej karty zgłoszenia oraz nadesłanego materiału muzycznego na płycie CD w formacie audio w 5 identycznych kopiach. Łączny czas prezentacji  nie może przekroczyć 30 min.

Nagranie muzyczne wraz z kartą zgłoszenia należy przysłać na adres:
Regionalne Centrum Kultury im. Z. Herberta w Kołobrzegu
ul. Solna 1
78-100 Kołobrzeg
z dopiskiem: Konkurs „RCK PRO JAZZ”

Kartę zgłoszenia należy dodatkowo przesłać drogą elektroniczną na adres: rckprojazz@gmail.com
Kartę zgłoszenia można pobrać ze strony www.rck.kolobrzeg.eu.

6. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 25.05.2012.
O wynikach kwalifikacji organizatorzy poinformują wszystkie zespoły do dnia 15.06.2012.

7. Obowiązuje zgodność podanego składu osobowego na karcie zgłoszenia i na płycie CD, ze składem zespołu podczas finału konkursu.

8. Zespół zobowiązany jest do zaprezentowania podczas Finału utworów nagranych na przesłanej do eliminacji płycie CD.
9. Organizatorzy ustanawiają jedną nagrodę pieniężną dla zdobywcy I miejsca.

10. Zdobywcy II i III miejsca oraz wyróżnień otrzymują nagrody honorowe lub inne nagrody ufundowane przez organizatorów i sponsorów. O ich podziale decyduje Jury konkursu.

11. Obowiązkiem laureatów konkursu jest udział w Koncercie Laureatów Festiwalu (na warunkach przedstawionych przez Organizatorów), który odbędzie się 5.08.2012 w Kołobrzegu.

12. Organizatorzy gwarantują uczestnikom finału konkursu zakwaterowanie podczas Festiwalu. Koszty związane z przyjazdem i wyżywieniem każdy  z wykonawców ponosi we własnym zakresie. 

13. Organizatorzy gwarantują uczestnikom finału  obsługę techniczną podczas koncertów – nagłośnienie, odsłuchy  i oświetlenie sceniczne.

14. Ostateczna interpretacja przepisów niniejszego regulaminu należy do Organizatorów.

15. Uczestnicy konkursu udzielają organizatorowi Festiwalu nieodpłatnie praw do rejestracji radiowych i telewizyjnych oraz umieszczania fragmentów występu na stronie internetowej Organizatora i płycie – kronice Festiwalu.
Kontakt: Monika Dziedzic 9435249449 w.27, 512350317, e-mail: rckprojazz@gmail.com

Więcej o projekcie na www.rck.kolobrzeg.eu i na FB fanpage’u: RCK Pro Jazz.

Monika Dziedzic, Dyrektor Artystyczny Festiwalu

 

IV OGÓLNOPOLSKI KONKURS „WSPOMNIENIA MIŁOŚNIKÓW ROCK’N’ROLLA”

Sopockie Korzenie

Fundacja „Sopockie Korzenie” ogłosiła IV Ogólnopolski Konkurs „Wspomnienia Miłośników Rock’n’Rolla”, którego celem jest ocalenie od zapomnienia ludzi i zdarzeń oraz uratowanie przed zniszczeniem pamiątek i innych świadectw materialnych dotyczących historii polskiej muzyki rozrywkowej.

W konkursie może wziąć udział każdy kto do 15 września 2012 roku dostarczy do Fundacji spisane lub nagrane wspomnienia, dokumenty, pamiątki (fotografie, plakaty, płyty, nagrania audio i video) lub inne materialne świadectwa związane z tematem konkursu. Będą one oceniane przez, powołane zgodnie z regulaminem konkursu, jury w trzech kategoriach: publikowane i nie publikowane wspomnienia uczestników, opracowania o charakterze historycznym lub socjologicznym oraz „dokumenty, pamiątki, publikacje i inne”.

Laureaci otrzymają nagrody pieniężne i rzeczowe ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Pomorskiego, Urząd Miasta Sopotu oraz sponsorów i patronów medialnych. Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi do 30 października 2012 roku w Operze Leśnej w Sopocie.

Regulamin oraz formularz zgłoszenia dostępne są na stronie Fundacji Sopockie Korzenie:   
http://www.sopockiekorzenie.org.pl/konkurs.html

Wyniki trzech edycji konkursu wykazały, że idea jaka mu przyświeca jest nośna i potrzebna. Dzięki temu przedsięwzięciu udało się uratować przed zniszczeniem dziesiątki dokumentów, wspomnień, korespondencji, wydawnictw, afiszy i plakatów, fotosów, autografów, gadżetów, instrumentów itp., które świadczą o bogatej historii naszej muzyki rozrywkowej i narodzinach rock’n’rolla w Polsce. Udało się wydobyć z niepamięci wydarzenia, o których nawet badacze tej historii nie mieli pojęcia.

Pierwszy konkurs zaowocował video-nagraniem z koncertu Niemena, któremu w Sztokholmie akompaniowała grupa Kombi (!). Odkryciem drugiego był zbiór dokumentów i pamiątek dotyczących początków big-beatu w Krakowie. Konkurs trzeci to m.in.: film dokumentalny „Wiatr do morza czyli big-beat po szczecińsku” oraz niezwykle interesujące opracowania monograficzne i kolekcja plakatów 

Dzięki konkursowi dotarliśmy do wielu zapomnianych uczestników tamtych zdarzeń – muzyków, którzy spisali wspomnienia i udostępnili nam swoje archiwa. Uratowaliśmy dziesiątki bezcennych eksponatów, które staramy się je zabezpieczać  i systematyzować, by w przyszłości udostępnione one były dla szerszej publiczności – najpierw w internecie, a potem w Muzeum Muzyki Rozrywkowej, o którego powstanie w Sopocie walczymy. Ma to być placówka na miarę XXI wieku łączącą funkcje wystawiennicze, badawcze, warsztatowe i edukacyjne. Póki co organizujemy wystawy, wydajemy książki i  albumy a także staramy się o honorowanie najbardziej zasłużonych twórców estradowych.

Z naszej inicjatywy Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaczył medalami Gloria Artis m.in. Franciszka Walickiego, Seweryna Krajewskiego, Jerzego Koselę i Jerzego Skrzypczyka. Wydaliśmy albumy: „This Is Jazz” Marka Karewicza i „Muzyka Młodej Generacji” Jacka Awakumowskiego” oraz książkę „Wspomnienia rówieśników rock’n’rolla”, będącą zbiorem prac z pierwszego konkursu. Aktualnie przygotowujemy kolejny taki zbiór oraz autobiografię Franciszka Walickiego „Epitafium dla Rock & Rolla”. Zrealizowaliśmy plenerowe wystawy fotograficzne: „Big Beat – 50 lat rock’n’rolla w Polsce”, „Muzyka Młodej Generacji – 30 lat minęło” i „Krzysztof Klenczon”. Doprowadziliśmy do ochrzczenia gdańskiego tramwaju imieniem Klenczona. Przygotowaliśmy też koncerty z okazji 40-lecia Polan, 45-lecia Czerwonych Gitar, 50-lecia Czerwono-Czarnych i 50-lecia sopockiego Non-Stopu.   
 
Reasumując, serdecznie zapraszamy do udziału w IV edycji Konkursu „Wspomnienia Miłośników Rock’n’Rolla”, dzięki czemu wszyscy możemy przyczynić się do kolejnych historycznych odkryć, uratowania bezcennych dokumentów i pamiątek, a co za tym idzie do podtrzymania dobrej pamięci o  muzyce, której już nie ma, a która stała się elementem naszego dziedzictwa kulturowego.

Konkurs organizowany jest przez Fundaccję „Sopockie Korzenie” wspólnie z Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu i Muzeum Regionalnym w Jarocinie.   


Zarząd Fundacji „Sopockie Korzenie”: Wojciech Korzeniewski, Wiesław Śliwiński, Marcin Jacobson
fundacja@sopockiekorzenie.org.pl, tel. 602297251, 501495404, 583514382

www.sopockiekorzenie.org.pl


 

Harmony of The Spheres

BĘDZIE JAZZ NAD WISŁĄ!

Anna Maria Żurek

Cud nad Wisłą, najaktywniejsza letnia klubokawiarnia, startuje ze swoim kolejnym stałym cyklem – Jazzem nad Wisłą. Na początek, 20 maja, grać będą  dwa młode zespoły: Quaardvarktet z Krakowa oraz Harmony of the Spheres z Warszawy.

W niedzielne wieczory w niezwykłej nadwiślańskiej atmosferze, można będzie przekonać się jak wieloma barwami mieni się dziś jazz. Jazz nad Wisłą to cykl w którym łagodny smooth jazz spotyka się z drapieżnymi
improwizacjami, gdzie klasyka przeplata się z eksperymentem, gdzie obok uznanych nazwisk mogą błysnąć młodzi artyści.

W najbliższą niedzielę rozpoczyna się cykl, w którym usłyszymy m.in także Marcina Wasilewskiego, Krzysztofa Herdzina czy Marcina Maseckiego. To w lipcu, a na początek cyklu 20 maja młodzi jazzmani z Harmony of The Spheres i Quaardvarktet.

A już za tydzień, 27 maja aż trzy koncerty – w ramach Warsaw Music Week i Jazzu nad Wisłą – usłyszymy artystów z wytwórni Slowdown Records: Kamila Szuszkiewicza, Osaka Vacuum i Tricphonix Orchestra.

„Cieszymy się że możemy pokazywać tak różne oblicza jazzu i zwrócić uwagę na tak prężnie działające wytwórnie jak warszawska Slowdown Records”– mówi Przemek Dziubłowski z Cudu nad Wisłą.

Harmony of The Spheres powstali pod koniec 2010 r. w Warszawie. Przy tworzeniu tego projektu muzycy inspirowali się przede wszystkim stylistyką, którą prezentuję obecnie niemiecka wytwórnia jazzowa ECM, oraz artyści tacy, jak Enrico Rava, czy John Abercrombie. W repertuarze tego projektu znajdują się kompozycje własne, które zostały uzupełnione utworami Johna Coltrane, oraz Krzysztofa Komedy. Zespół tworzą studenci Akademii muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, oraz uczniowie wydziału jazzu przy ul. Bednarskiej w Warszawie: Mikołaj Poncyljusz - gitara, Radosław Nowak - trąbka, Adam Prokopowicz - kontrabas, Jakub Kinsner - perkusja.

Quaardvarktet – zespół o nazwie, na której połamać może sobie język prawie każdy, to również projekt polskich muzyków jazzowych młodego pokolenia. Repertuar grupy ciężko jednak zamknąć w ramach słowa „jazz”, dlatego też ich występ będzie swoistą przeciwwagą dla występu warszawskich jazzmanów. W autorskiej twórczości kwartetu można odnaleźć fascynacje muzyką etniczną, współczesną, free, skandynawską, a nawet popową. Inspirują się, poza klasyką jazzu, m.in dokonaniami muzyków takich jak Aaron Parks, Brian Blade, Christian Scott, czy Avishai Cohen. W skład zespołu wchodzą muzycy, którzy pomimo swego młodego wieku mają już bardzo spore doświadczenie sceniczne oraz studyjne, a także posiadają wiele osiągnięć na swoim koncie, studiują w akademiach muzycznych w Katowicach oraz Krakowie. Skład: Paweł Południak - trąbka, Piotr Lipowicz - gitara, Paweł Wszołek - kontrabas, PiotrBudniak – perkusja.

JAZZ NAD WISŁĄ
CUD NAD WISŁĄ
Wybrzeże Kościuszkowskie (nad Wisłą obok BUW)

20 maja, godz. 19
Quaardvarktet, Harmony of The Spheres
wstęp wolny

27 maja, godz. 17
Slowdown Day
Kamil Szuszkiewicz, Tricphonix, Orchestra, Osaka Vacuum
wstęp 10 zł

Anna Maria Żurek

 


 

6. FESTIWAL LEGEND ROCKA

Dolina Charlotty

Szósta edycja Festiwalu Legend Rocka w Dolinie Charlotty będzie miała dwie odsłony: lipcową i sierpniową. Wśród gwiazd m.in. Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors, Ten Years After, Uriah Heep i Paul Rodgers!

Szósty Festiwal Legend Rocka rozpocznie się odsłoną lipcową (13 -14.07.2012). Pierwszego dnia  zagrają Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors. Legendarne brzmienia nieśmiertelnej muzyki Doorsów zainaugurują  tegoroczną ucztę fanów rocka, a już drugiego dnia w Dolinie Charlotty pojawi się jedna z czołowych brytyjskich grup bluesrockowych – Ten Years After. Zespół ten wystąpił już u nas podczas FLR w 2008 roku. Koncert spotkał się z takim entuzjazmem i zachwytem publiczności, że powrót TYA do Doliny był jedynie kwestią czasu.

Kolejną gwiazdą wieczoru będzie również brytyjski zespół – Savoy Brown. Poza ich bluesowymi i rockowymi standardami będzie można posłuchać również charakterystycznych kompozycji w rytmie boogie. A ten bluesowo-rockowy wieczór zakończy występ supergrupy Cactus. W pierwszym składzie zespołu na gitarze grał Jeff Beck, a śpiewał Rod Stewart, a obecnie, choć bez tych gwiazd, grupa świetnie potrafi zagrzać publiczność do wspólnej zabawy i będzie to z pewnością znakomite ukoronowanie pierwszej odsłony 6.Festiwalu Legend Rocka.  

10 sierpnia mocnym brzmieniem rozpocznie się sierpniowa odsłona 6.Festiwalu Legend Rocka. Jako pierwszy wystąpi polski zespół, wywodzący się z Poznania – Acid Drinkers, wykonujący muzykę trash metalową. Pierwszy dzień zamknie występ znakomitej irlandzkiej grupy, wykonującej klasyczny hard rock oraz heavy metal – Thin Lizzy
Kolejny wieczór pełen dobrej muzyki rozpocznie polska legenda – Budka Suflera. Wspaniałe i niepowtarzalne hity polskiego rocka wprowadzą publiczność w znakomity koncertowy nastrój, aby na scenie powitać jednego z prekursorów heavy metalu – Uriah Heep.

Ostatni dzień 6.Festiwalu Legend Rocka otworzy jeden z najpopularniejszych polskich zespołów rockowych, cieszący się niesłabnącą sławą – Perfect. Zaraz po polskiej legendzie na naszej scenie pojawi się znakomity brytyjski wokalista i autor tekstów związany głównie z gatunkiem białego bluesa, współpracujący w latach 2004-2009 z zespołem Queen – Paul Rodgers. Będzie to jego pierwszy występ w Polsce, dlatego żaden fan rocka nie może przegapić tej niepowtarzalnej okazji.

6. Festiwal Legend Rocka

ODSŁONA LIPCOWA

13.07.2012
godz. 22.00 - Ray Manzarek and Robby Krieger of The Doors
14.07.2012
19.00 - Ten Years After
21.00 - Savoy Brown
23.00 - Cactus

ODSŁONA SIERPNIOWA

10.08.2012
20.00 - Acid Drinkers
22.00 - Thin Lizzy

11.08.2012
20.00 - Budka Suflera
22.00 - Uriah Heep

12.08.2012
20.00 - Perfect
22.00 - Paul Rodgers

www.dolinacharlotty.pl


 

Imagination Quartet
fot. E. Forys

POLSKI JAZZ NA COPENHAGEN JAZZ FESTIVAL 2012

Jakub Krzeszowski

Copenhagen Jazz Festival, jeden z największych festiwali jazzowych w Europie, gościć będzie w tym roku aż dziesięć polskich zespołów. Artyści wystąpią w ramach polsko-duńskiego projektu „Jazz po polsku”, który odbędzie się w dniach 12-14 lipca w Kopenhadze.

Do udziału w tegorocznej edycji Copenhagen Jazz Festival, organizatorzy zaprosili dziesięć polskich zespołów. Artyści zaprezentują się międzynarodowej publiczności w ciągu trzech dni, od 12 do 14 lipca br.

12 lipca (czwartek)
19:30 Imagination Quartet
21:30 JazzPospolita
23:30 Levity

13 lipca (piątek)
19:00 Leszek Możdżer - solo piano, at Frederiksberg Slot (Riddersalen)
21:30 GMO Trio
23:30 HERA

14 lipca (sobota)
 19:00 Nowicki - Święs - Frankiewicz Trio
20:45 The Light
22:30 Tomasz Licak Sextet
24:00 Niecheć

Seria koncertów jest wynikiem polsko-duńskiej współpracy pomiędzy Ambasadą Polską w Kopenhadze, Instytutem Adama Mickiewicza i Stołeczną Estradą a Huset-KBH, JazzDanmark i Sundance Music, a także niezależnymi organizacjami: OnlyMusicPR, IMS oraz Multikulti Group.

„Jazz po polsku” przedstawia szerokie spektrum możliwości polskich wykonawców, a różnorodność stylistyczna czyni program uniwersalnym i zaskakującym. W Kopenhadze zobaczymy zarówno polskie tria i kwartety jak i solowe występny fortepianowe.

“Muzyka z byłego bloku wschodniego ma w sobie przyszłość, energię i potencjał, który już wkrótce pokażemy na Copenhagen Jazz Festival. Wielu zaangażowanych artystów posiada międzynarodowe doświadczenie, inni natomiast zostaną dopiero odkryci poza granicami Polski. Jazz po polsku jest doskonałą okazją, aby na żywo zapoznać się z twórczością polskich artystów na arenie międzynarodowej” – mówi Jakob Thorkild Overgaard z Huste-KBH.

„Jazz po polsku z pewnością pomoże w nawiązaniu polsko-duńskiej współpracy kulturalnej w zakresie popularyzacji świeżej i ambitnej muzyki. Liczymy także na integrację samego środowiska artystów obu krajów. Projekt jest szansą przede wszystkim dla młodych, niezależnych wykonawców, których twórczość w większości pozostaje nie znana” – dodaje Jakub Krzeszowski, z OnlyMusicPR.

„Jazz po polsku” jest początkiem współpracy obu krajów w zakresie wymiany muzycznej. W listopadzie 2012 r. w Polsce wystąpi od 8 do 10 duńskich zespołów, które zagrają w całym kraju ok. 30 koncertów. Będzie to z kolei okazja dla polskich fanów do zapoznania się z niezależną, skandynawską sceną jazzową.


 

Anita Wardell

SONGSUITE – NOWY LONDYŃSKI FESTIWAL JAZZOWY!

Tomasz Furmanek

W najbliższy weekend, 18, 19 i 20 maja odbędzie się w Jazz Café POSK w Londynie bardzo wyjątkowy festiwal pod nazwą Songsuite. Wystąpią m.in. słynne angielskie wokalistki Norma Winstone, Jacqui Dankworth i Anita Wardell.

Songsuite będzie ucztą muzyczną dla wielbicieli jazzowego i nie tylko jazzowego śpiewania. Podczas festiwalu na scenie Café POSK pojawia się gwiazdy pierwszej wielkości: pierwsza dama brytyjskiej wokalistyki jazzowej Norma Winstone, doskonała Jacqui Dankworth, która odziedziczyła wielki talent po swojej wybitnej mamie Dame Celo Lane oraz mistrzyni bebopowej wokalistyki jazzowej Anita Wardell.

Bedzie można również usłyszeć i zobaczyć wielu z najciekawszych artystów młodszej generacji, jak chociażby Michael L Robert, Monika Lidke, Dominika Zachman, Beata Kuzak czy Noemi Nuti... Poza tym liczne grono
debiutujacych, wyróżniających się wokalistów w specjalnym The Loire Music Showcase!

Wielu wokalistów wystąpi z bardzo ciekawymi lub wręcz wyjątkowymi składami muzyków, specjalnie dobranymi na ten festiwal!

Atmosfera będzie bardzo przyjazna, gdyż jednym z założeń tego nowego londyńskiego festiwalu będzie integracja polskiej i brytyjskiej sceny jazzowej! W zrelaksowanej atmosferze Café POSK będzie można delektować się różnorodnością i wyjątkowością występujących artystów jak i doskonałym polskim piwem, a w czasie przerw i po koncertach nawiązywać muzyczne i przyjacielskie kontakty...

Mamy nadzieje, ze ten wokalny festiwal pod artystycznym patronatem Anity Wardell zadowoli wielbicieli i sympatyków tego co w muzyce i jazzowej wokalistyce najlepsze i dostarczy niezapomnianych wrażeń!

www.anitawardell.com

www.jazzcafeposk.co.uk

www.posk.org

Tomasz Furmanek

 

KUP SPRZEDAJ ZAMIEŃ – WARSZAWSKA GIEŁDA PŁYTOWA

WGP

26 maja w godz. 14.00-18.00 w Klubie Hybrydy odbędzie się Warszawska Giełda Płytowa. Majowa edycja została włączona do festiwalu Warsaw Music Week.

Warszawska Giełda Płytowa, organizowana co miesiąc w klubie Hybrydy, to wspaniała okazja do poszerzenia swojej kolekcji płyt. Impreza odbywa się w każdą ostatnią sobotę miesiąca w godzinach 14.00-18.00. Całej idei przyświeca hasło „KUP SPRZEDAJ ZAMIEŃ”. Każdy kto nas odwiedzi ma okazję kupić lub sprzedać swoje krążki lub po prostu wymienić się z kimś na inny album.

Warszawska Giełda Płytowa w Klubie Hybrydy to jedyna taka inicjatywa w stolicy. Jest to powrót do tradycji dawnych giełd płytowych, które odbywały się w latach 70., 80. i 90. i były kultowym miejscem spotkań środowiska muzycznego Warszawy a nawet całej Polski. Pojawiali się na tam, artyści, dziennikarze a oraz kolekcjonerzy płyt. Można tam było kupić niedostępne wówczas nigdzie płyty winylowe zza żelaznej kurtyny.

Początkowo giełda mieściła się na Wolumenie, następnie w Klubie Park i Klubie Hybrydy, gdzie odbywały się największe giełdy. W późnych latach 90-tych przeniosła się do Kina Palladium, gdzie po pewnych komplikacjach i problemach, przestała funkcjonować.

W 2010 roku, po 17 latach udało nam się przywrócić giełdę płytową do Hybryd. Zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. W tej chwili Warszawska Giełda Płytowa jest stałym punktem na mapie każdego melomana. Pojawiają się na niej osoby starsze, pamiętające giełdy płytowe z czasów PRL-u a także młodzi fani płyt winylowych i CD. Kilkunastu sprzedawców oferuje przeróżne gatunki muzyczne: pop, rock, klasyka, jazz, funk, soul, disco, rap, techno i wiele, wiele innych…

Majowa edycja giełdy będzie obchodzona szczególnie. W związku z włączeniem Warszawskiej Giełdy Płytowej do festiwalu Warsaw Music Week 2012 mamy dla was moc atrakcji. Płytowe łowy umila muzyka grana na żywo z płyt winylowych przez takie osobistości ja Mr Cherry Pop, DJ Rafallu czy w WtymSęk. Wszystkich zmęczonych poszukiwaniem płyt zapraszamy do baru otwartego przez całą imprezę.

Warszawska Giełda Płytowa
26 maja 2012
g.14-18
Klub Hybrydy
ul. Złota 7/9
Wstęp wolny!

Warsaw Music Week to nowa inicjatywa kulturalna w Warszawie. Jest to cykl wydarzeń muzycznych prezentujący bogatą kulturę klubową stolicy. Pomysł festiwalu zrodził się w 2009 roku dzięki współpracy agencji Good Music, British Council i Liverpool Music Week. Festiwal powstał dzięki wsparciu m. st. Warszawy w ramach starań Warszawy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Festiwal zadebiutował w 2010 roku i stał się wydarzeniem cyklicznym.

W programie festiwalu znajdują się koncerty i imprezy klubowe z udziałem artystów sceny warszawskiej oraz gwiazd polskich i zagranicznych. W części wydarzeń można uczestniczyć bezpłatnie.

Od 2012 roku w programie festiwalu pojawia się wiele nowych elementów, jak konkurs na Koncertową Fotografię Roku oraz cykl imprez typu showcase. Showcase’y polskich wykonawców realizowane są we współpracy z czołowymi polskimi niezależnymi labelami i wytwórniami fonograficznym. Showcase’y narodowe, realizowana są we współpracy z partnerami zagranicznymi. Od 2012 roku festiwalowi towarzyszy Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Muzycznego: New Directions, która zajmuje się tematami i zjawiskami związanymi z branżą muzyczną i przemysłami kreatywnymi.

Koordynatorem i organizatorem festiwalu jest agencja Good Music Productions, która przygotowuje program realizowany we współpracy z warszawskimi klubami oraz polski wytwórniami fonograficznym oraz partnerami polskimi i zagranicznym.

Link do wydarzenia na fb:
https://www.facebook.com/events/272728422823198/

Więcej informacji:
http://www.warsawmusicweek.pl/
http://hybrydy.com.pl/
http://warszawskagieldaplytowa.pl/

 



  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm